ZAMAN NEDİR? - Olmaz Öyle Saçma Bilim - Erkcan Özcan - B06

  görünümler 523,214

Flu TV

6 aylar önce

Bu hafta zamanın aslında ne olduğunu konuşuyoruz?
Uzay-zaman nedir? Dünyada geçirilen süreyle uzayda geçirilen süre neden farklı? Işık hızı ne demek? Hareket eden bir kamyonda zıplarsak düşer miyiz?
FluTV "Dünyanın En Otantik İçeriklerini Sunan" yepyeni bir dijital platformdur. Videolardan haberdar olmak için lütfen abone olun➡ bit.ly/FluTv
#OlmazÖyleSaçmaBilim #ErkcanÖzcan #ZamanNedir #SerpilÖzcan
Olmaz Öyle Saçma Bilim serimizin diğer videolarını izlemek için:
➡bilim.flutv.online
ZAMAN NEDİR? - Olmaz Öyle Saçma Bilim - Erkcan Özcan - B06 videomuzu beğendiyseniz en güncel diğer içeriklerimize göz atabilirsiniz.
➡Yapay Zekâ, Distopya ve Üçlü Priz - Olmaz Öyle Saçma Şey Z S03B
trpost.info/list/video/gtmlenuWm9LTnog.html
➡Ben Liberal Gördüm! - Cem Toker - Aydaki Adam: İlker Canikligil - B18
trpost.info/list/video/l6apla6X4MDWZWM.html
➡Ruhun Kâşifi Dostoyevski - Yazar Burada Ne Demek İstemiş? - Aytuğ Akdoğan B02
trpost.info/list/video/qKmEgK2K1rvTaZY.html
➡PARA NEDİR? - Olmaz Öyle Saçma Ekonomi - Prof. Dr. Emre Alkin - B01
trpost.info/list/video/e5ptkG-Fspy1YoA.html
➡Mağaranın Dışı - Olmaz Öyle Saçma Felsefe
trpost.info/list/video/dqaNgaqGv5OapnQ.html
➡Özgür Özel - Yalın Alpay'la Net Siyaset B01
trpost.info/list/video/YMSthph7y9Wupp4.html
Kanalımıza katılın: uye.flutv.me
Patreon destek sayfamız: flutv.me
Kanal: flutv.online
Twitter: flutivi
Instagram: flutv.online .
Serpil Özcan Instagram: serpilozcantr

YORUMLAR
ErkcanOzcan
ErkcanOzcan 6 aylar önce
Bu videoda gene kestiğimiz, atladığımız hususlar oldu. Onları buraya listeleyeceğim ama bugün aşırı yoğunum, o yüzden daha sonra bu yorumun altına notlar şeklinde ekleyeceğim. Kusuruma bakmayacağınızı ümit ediyorum. Bu arada bu seferki konuyla ilgili olarak, çeviri olmayan Türkçe bir popüler bilim kitabı da mevcut: Boğaziçi Fizik Dörtlüsü'nden arkadaşım İbrahim Semiz'in 50 Soruda Görelilik Kuramları. Bu işlerin asıl uzmanları görelilik ve kozmoloji çalışan onun gibi meslektaşlarım.
Beta Karoten
Beta Karoten 2 gün önce
@ErkcanOzcan hocam bu zamanın farklı akması olayını kavrayamıyorum. fazla soyut geliyor. olayı daha mekanik şekilde düşünürsek; tik tak eden saatimizi dünyadayken kurup sonra gemi ile yolladığımızda hız arttıkça bu saatin tiktaklarını yavaşlatan şey nedir tam olarak? bir de kafamda oluşturduğum ''saatin tiktak hızı aynı fakat zaman rüzgar gibi maruz kalınan bir kuvvet'' gibi yarım yamalak, sonuçlandıramadığım bir model var. Bunu benim yerime siz tamamlarsanız yada çok yanlış temellerde düşünüyosam beni ''olmaz öyle saçma bilim'' diye azarlarsanız sevinirim.
No Name
No Name 3 gün önce
kamyonetten düşme olayı şöyle dir hava ile alakası yok hocam; bu tamamyıyla ağırlığın hız karşısındaki kuvvet arasındaki orantısız kuvvet ile alakalıdır inanmıyorsanız deneyin:) uçağın hızını bir anda durduğunuz an bakın bakalım nasıl ter köşeye uçuyorsunuz.Bu tamamiyle kuvvetlerin bir briyle dövüşmesidir.:)
ErkcanOzcan
ErkcanOzcan 6 gün önce
@Bircan Çalışkan Evrenin genişlemesi uzay-zamanın metriğinin değişmesi demek. Bu bakımdan, bir gemiye binip onunla daha ileri gitmek gibi bir durum söz konusu değil. Öte yandan bizim galaksimizi bir koca uzay gemisi olarak hayal edecek olursak, zaten evren genişledikçe diğer galaksilerden uzaklığımız artıyor, yani bir çeşit hızlanarak uzaklaşıyoruz diye düşünmek olabilir. Bu bizim zaman akışımız açısından bir fark yaratmayacak ama olsun. :-)
ErkcanOzcan
ErkcanOzcan 6 gün önce
@Bircan Çalışkan Bilinç araştırmalarının en temel eksiklerinden biri nesnel ölçülebilir büyüklükler tanımlamakta zorlanıyor olmamız. Giulio Tononi gibi nörobilimcilerin tanım yapmak için önerdikleri kuramlar var, fakat bilinç nedir konusu çok hakim olduğum bir konu olmadığından, bunlar bizi ne kadar ileri götürebilecek konusunda sağlıklı yorum yapmam güç. Öte yandan bilincin ne olmadığı ile ilgili temel bilgilerimizin işaret ettiklerinden konuşabiliriz tabi. Kedi hesabı ölü/canlı durumu başka bir şey, ölünce bilincin devam ettiğine dair kanıt yok, ama devam ediyor olsa bile kedi hesabı şeklinde olmayacağını rahatlıkla söyleyebiliriz. :-)
Bircan Çalışkan
Bircan Çalışkan 6 gün önce
onları bulamama sebebimiz bu olabilirmi ?
Selim Babat
Selim Babat Saatler önce
Usta zamanı konuşacaktınız geyiğe döndü 🙃
xxx ÇINAR xxx
xxx ÇINAR xxx 23 saatler önce
Sonda enerji dedi sinirlendim . Tamam evet madde de enerji ama adam o manada söylemedi .
Bilal Nadir
Bilal Nadir 2 gün önce
Erkcan hoca çok güzel anlatıyor ama konu çok yorucu. Takibi bir anlık kaçırsam tekrar toparlayamıyorum :/
Onder TOSUN
Onder TOSUN 2 gün önce
Zaman ın hız ıle iliskisi yoktur.Işik hızında asla gidilemez.Işik hizinda gidildiginde zaman yavaslamaz.Aksine tum evrende ayni kalir.Zaman hız ile ilgili yaslanma nin durdurulmasi degildir.Zaman sadece zamani yaratan ışık harmoniklerinin beden hucrelerindeki(madde boyutu) islevidir.Çünki kütle ışık hizina asla ivmelenemez,ışık hizına ulasma icin gerekli olan yakit kutleyi sonsuz buyutecektir.Uzay da zaman madde boyut icindeki bir harmonik olup yildiz ve planet zamanlarini yaparken o planetlerdeki yasamlarin da yaslanma hizlarini tayin ederken uzay zamanda bir hıza sahip olmaksizin "An" da gecis icin uzay zamani yapan yildizlararasi frekanslarda atlama yi temin eder.Bu geciste hiz faktoru ve dolayisi ile yaşlanma faktoru etkilesimi olmaz. Farazi olarak isik hizinda gidilse dahi uzay gemisi icindeki astronot dunyadaki ikiz kardesinden daha genc kalmaz.Ayni yaslanmaya maruz dur.Cunki Yildiz zamanlari o yildiza ait planette yasayan varligin ait oldugu yildiz zamaninin gravitik timik radyasyonlarina maruz kalmasi demektir.Ve bu radyasyon o planetteki varligin dna atomlarinin yaslanma hizini belirler.Uzay zamanda zaman budur.Zaman,Elektromanyetik ışık,Gravitik ışiķ ve Zaman radyasyonlarindan olusan madde atomlarini yapan üçlü girisim icinde bir dalga hareketidir.Bakiniz Beyond The Light Barrier.
No Name
No Name 3 gün önce
Serpil zamanı hep harcamış ama dolu dolu :)
Bircan Çalışkan
Bircan Çalışkan 6 gün önce
sen kendıne göre zamana koymussun ama gercek bir acıklaman bile yok çok yazık7
Bircan Çalışkan
Bircan Çalışkan 6 gün önce
ulan farklılık nerde gunesın otesınjene gecmek.nerde o adamlar
Bircan Çalışkan
Bircan Çalışkan 6 gün önce
iyiife sen bana yalanmı söylüyorsun
Bircan Çalışkan
Bircan Çalışkan 6 gün önce
mesela düünsenize 1920 de yaamak isteyen bir arkada varmı ?varsada ancak gözlemci olarak ))
Bircan Çalışkan
Bircan Çalışkan 6 gün önce
serpil geriye gittiğinde bize bilgi veremeycek cünkü..ileriye gitmesi lazım..güneşi gecmak lazım uzay areaçlarını riye değil ileriye göndermemiz lazım bu kadar basit
Bircan Çalışkan
Bircan Çalışkan 6 gün önce
peki serpi hep ileriye haraket etse uzay zamanda ..günei geçtik .serpil durmadan 10 yıl ileriye haraket etse ne olucak cevap varmı beklerim cevap.hiç ger dönmese hep ileriye gitse iik hızında ne olucak ?
Bircan Çalışkan
Bircan Çalışkan 6 gün önce
düşünsenize 1920 gitseniz orada ne bulablirsinizki ?bulsanız bile bir ie yaramaz..kaldıki gecmite birsey yok biz niye geçmise yolculuk yapıyoruz ..gelecege yolculuk daha mantıklı .güneten sonrasına bakmalıyız bence .hep ileriye .o zaman biseyler görüp ögreneceğimize eminim.belkjide biz geride kalanlarız..evrenin hızına ayak uydurmak gerekiyor..bizler yavaş hareket eden maluklarız :))
Bircan Çalışkan
Bircan Çalışkan 6 gün önce
evet var niye gecmise gidiyor serpil :)))sonucta geriye gidiyor :))) niye günein sonrasına gitsin :)) güne sınırımız neden ..dünyadaki gibi sınırlar koyyoruz.acaba gelecekten korkuyormuyoruz..en fazla marsa önderdik aracları..aslında ne yapıyoruz gelecekten haber alıyoruz marstan.
Bircan Çalışkan
Bircan Çalışkan 6 gün önce
yaw arkadaş güneşten sonra ne olduğunu anlatan kimse yok.hep tarih anlatılıyor nedir bu durum yahu.güneşten sonra ne var ?
sado mazo
sado mazo 8 gün önce
Bencede az once gordugum noktalar sabitti bunu niye yazma geregi duydunuzki
sado mazo
sado mazo 8 gün önce
Bencede az once gordugum noktalar sabitti niye bunu yazma geregi duydunuzki
ErkcanOzcan
ErkcanOzcan 6 gün önce
Videoyu yüksek çözünürlüğe alın ve o renkli arkaplanın olduğu kareyi gördüğünüzde videoyu durdurun. Arkaplanın hareket ettiği ilüzyonu ile karşılaşacaksınız. Yok eğer size durağan görünüyorsa, ne hoş. :-)
Ayaz Ayaz
Ayaz Ayaz 10 gün önce
Zaman yoksa neden yaşlaniyoruz?????????
Dsa Dsadsa
Dsa Dsadsa 11 gün önce
Kara deligin yer çekimi ışığı bile yutabiliyorsa o yer çekimini kullanarak ışık hızını geçmek mümkün olabilir mi
Cengiz Arslan
Cengiz Arslan 11 gün önce
Sizi başka programlarda izledim süpersiniz
Cengiz Arslan
Cengiz Arslan 11 gün önce
Bilginiz süper programınız sunum rezalet. Aslında süper program olur Bağıra çağıra söylemekten vazgeçersiniz.
Mustafa Çağlar Kurt
Mustafa Çağlar Kurt 12 gün önce
kamyonetten düşmemenin sebebei kamyonetle aynı hızla gitmen ,o yüzden düşmessin
Muzaffer Mahoni
Muzaffer Mahoni 12 gün önce
nedir lan zaman? (gibi dizisinden geldim)
GÜNCEL VİDEOLAR
GÜNCEL VİDEOLAR 12 gün önce
ya g kuvveti hocam
Mustafa
Mustafa 13 gün önce
Aslında farklı referans zaman birimlerine göre yaşlanmış veya genç kalmış olmuyor muyuz? Yani mekikle giden "uzay zamanına göre" genç kalmış oluyor, dünya da kalanlar ise "dünya zamanına göre" yaşlanmış oluyor, ortak bir referans zaman belirlemiş olsak eşit şekilde yaşlanmış olmaz mıyız? @ErkanOzcan
Deniz SAHİL
Deniz SAHİL 13 gün önce
Kamyonda/uçakta zıplama konusuna dair bir sorum olacaktı: Öncelikle zıplandığı zaman aynı noktaya düşüleceği konusu hiç garip gelmedi, açıklamalar çok makul. Ancak örneğin bu zıplama çoook uzun sürede gerçekleşirse örneğin 1 dakika veya 1 saat gibi... Farklı bir şekilde soracak olursam; uçak yerine 100 km x 100 km büyüklüğünde devasa bir uçan aracın 900 km sabit hızda (ve uçak misali içerisine rüzgar almayan) gittiğini düşünecek olursak ve zıplamanın aynı şekilde çok uzun sürdüğü, tabandan tavana dek uzanan büyük bir sıçrama olduğunu düşünürsek arada yine fark olmayacak mıdır? Çünkü uçak veya kamyon zıplamaları algılanabilecek ölçüde fark yaratmıyor, öte yandan verdiğim örnekteki gibi bir durum olduğunda, Devasa araçla temas halinde bulunan bir kişi, devasa sıçramayı yaptığında aradan geçen sürede(1 dk/1 saat) 900 km'lik hızın kişiyi etkilemeye devam etmesi kesiliyor. Yükseliş ve düşüş arasında geçen bu zamanda sahip olunan 900 km'lik hız Wile Coyote (Road Runner çizgi dizisindeki çakal) 'nin uçurumdan oval bir şekilde düşme sebebinde olduğu gibi yer çekiminin sağladığı kuvvet tarafından 900 km' lik hız yavaş yavaş azalacak. Ayrıca araç sabit hızda devam ediyordu. Dolayısıyla bu devasa aracın aynı noktasına düşmek bu örnekte mümkün müdür?
jack sparrow
jack sparrow Gün önce
@Deniz SAHİL rica ederim hocam yardımcı olduysa ne mutlu
Deniz SAHİL
Deniz SAHİL Gün önce
@jack sparrow yorumun ve aydınlatman için teşekkür ederim ☺️ Ben düşünürken büyük ölçüde yaptığım hata; aşağı çeken kuvvet olduğunda yatay hareketli cismi yavaşlatır diye düşünüyordum. Meğer hava veya sürtünme gibi etkenler imiş onu yapan. Bunu bir çekiş değil de koordinat düzlemi üzerinde aşağı öteleme gibi düşünmek gerekiyormuş. Diğer yaptığım hata da çakalın (fizik kurallarına aykırı olmayan oval düşüşünü) baz alarak kurgulamaya çalışmamdı. Orada fazladan "rüzgar" olayı da var. O da bir hata idi. Farklı bir kuvvet etki edene kadar hareketli nesneler hareketini sürdürür, durağan nesneler sabit kalır gibi genel bir yasa vardı zaten. Ben bir an aşağı çeken kuvvetin yatay hızı da zayıflayatacağını düşünmüştüm. Tekrar teşekkür ederim 👍☺️
jack sparrow
jack sparrow Gün önce
kendimce açıklamaya çalışayım Devasa araçla temas halinde bulunan bir kişi, devasa sıçramayı yaptığında aradan geçen sürede(1 dk/1 saat) 900 km'lik hızın kişiyi etkilemeye devam etmesi kesiliyor. Demişsin ama etkilemesine gerek yok ki. zıplayan kişi dış etki yokken sahip olduğu hızı sonsuza kadar korur.tıpkı uzayda sonsuza kadar süreklenmek gibi.araç kişiye yapacağı etkiyi zaten yaptı onu 900km hıza çıkardı. adamın yavaşlaması için ya sürtünme vs. gibi dış etki lazım ya da aracın yavaşlaması lazım(adam araca bağlıyken ) Yükseliş ve düşüş arasında geçen bu zamanda sahip olunan 900 km'lik hız Wile Coyote (Road Runner çizgi dizisindeki çakal) 'nin uçurumdan oval bir şekilde düşme sebebinde olduğu gibi yer çekiminin sağladığı kuvvet tarafından 900 km' lik hız yavaş yavaş azalacak. Oval şekilde düşmesinin sebebi yatay hızının düşmesi değil yer çekiminin aşağı çekmesi.Yer çekimi kişiye dikey doğrultuda bir etki yapıyor yatay hızına etki etmiyor
Osman Cosman
Osman Cosman 13 gün önce
Niye bu videolar hizlandirilir böyle anlamsızca, amac anlamak mı yoksa o kadar dakikaya su kadar konuyu sigdirmak mi? Konuyla alakasi yok ama Ilker Canikligil cok itici bu arada
Bekir Talha
Bekir Talha 13 gün önce
Erkcan Hocam bildiğin 11. Sınıf bağıl hız ve atışları anlatmış yaa. Şu adamdan fizik dersi almak vardı...
Ekshe Erik
Ekshe Erik 14 gün önce
4:17 ifadenize istinaden yaptığım bir test var ve bu test kafamı karıştırdı.. navigasyonda gideceğim yol güzergahını giriyorum 10 dakikada varacağım mesafe deki hız limitimi navigasyon 50 km göre hesaplıyor fakat ben 65 km hız ile yolu tüm gidiyorum yani 15 km fazla bir limit fakat navigasyon da varışım 10 dakika asla değişmiyor .. bundan bağımsız olarak diğer saatimide kontrol ediyorum.. varış saatimde hiç bir değişiklik olmuyor.. o halde zaman hız ile sonucu maddenin etkisi ile vermiş olabileceği teorisini neden düşünmeyelim?
Fikret
Fikret 14 gün önce
Gezegendeki tüm yayıncılara buradan sesleniyorum, lütfen her bir cümleyi kesip peş peşe montajlama mantığından vazgeçin, çok iğrenç lan kim size bu kesik kesik yayının çok güzel bir şey olduğunu söyledi? 2 dakikadan fazlasına dayanamıyorum, ne olur vazgeçin bu saçma sevdadan. Bu montaj sistemini keşfedenin de, bunun çok güzel bir şey olduğunu sananın da yedi ceddi rahat yüzü görmesin. Gerizekâlılar sizi.
HABER VERİ YORUM
HABER VERİ YORUM 14 gün önce
Zaman ile ilgili konuşulanlar genellikle bilindik ve hep böyle anlatılan şeyler. Ama hepsi de genelde, varsayım, iddia, hipotez, teori, kuram düzeyindedir. Hiçbirinin ispatı kanıtı yoktur. Işık hızını ölçebilen bir alet ya da bir yöntem var mıdır? Elektronik bir saat bozulmadığı ve elektriği tükenmediği sürece nereye götürürsen götür saliseleri, saniyeleri, dakikaları, saatleri aynı şekilde saymaya ve göstermeye devam edecektir. Üç tane saatin hepsini de aynı salise ve saniyede ayarla. Aynı şekilde 3 tane kronometreyi aynı anda başlat. 1 kronometre ve 1 saat yeryüzünde kalsın. 1 saat ve 1 kronometre uçakla 10 Bin kilometre yükseklikte durmadan uçsun. 1 saat ve 1 kronometre de bir uzay aracına konsun ve bu uzay aracıyla Ay'a gitsin gelsin. Sonra uzay aracı ve uçak geri gelsin. 3 tane kronometre ve 3 tane saati karşılaştıralım. Hepsi de aynı zamanı gösterecektir. Bunun aksini iddia edebilecek var mı? Öyleyse uzayda zaman hızlıymış, uzunmuş, kısaymış hepsi de saçma ve uydurma. Farklı ortamlarda insanların hissettikleri ve ruh halleri başka bir şey, zamanın uzaması kısalması başka bir şey.
jack sparrow
jack sparrow Gün önce
Ulan adamlar yıllarca araştırmış kafa patlatmış.Arkadaşın da dediği gibi deneyi de var.Uzun uzun yazacağına az sen de araştırsan görürdün.Söylediğin şeylerin de hiç bir mantığı yok boş boş konuşuyorsun. saçma ve uydurma diyor bir de.Desene ben cahilim
Sina Mühendislik
Sina Mühendislik 12 gün önce
Işık hızı ölçüldü ve ölçülebiliyor. Yaklaşık olarak 300.000 km/sn'dir. Google nasıl olduğunu öğrenmenize yardımcı olacaktır. Bahsettiğiniz saatli deney yapıldı: Hafele and Keating Experiment. 3 ayrı saat kullanıldı ve aralarındaki kayma tam olarak özel göreliliğin söylediği kadar oldu. Bunun üstüne sayılabilecek bir çok delil ve deney var. Bilimi bilim yapan budur: deneyler, gözlem ve matematik. Uydurma hikayeler değil. Deliller bu bilgileri doğruluyor olmasa üniversitelerde şu an bu bilgiler öğretiliyor olmazdı. Videoda izlediğiniz kişi ise ülkemizin çok değerli fizikçilerinden Profesör Veysi Erkcan Özcan'dır, bilim kurgu yazarı değil... Konu hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için, yapılan deneyleri ve delilleri daha da iyi anlamak için, Profesörf İbrahim Semiz'in "50 Soruda Genel Görelilik" isimli kitabını okuyabilirsiniz.
Emre Çörtük
Emre Çörtük 16 gün önce
Harcadığım en iyi 30 dakika
Batuhan Arıcı
Batuhan Arıcı 17 gün önce
Erkcan Özcan hocamız yalvarırım bir youtube kanalı açsın üniversiteyle kalmasın klasik fizikten başlasın kuantum fiziğini anlatsın nolur bu yorumu görün
Sinan Tabanli
Sinan Tabanli 17 gün önce
Bir programda yerçekimini anlatir misiniz? Mesela bir de dünyanin seyahat yönü var. Seyahat yönüne bakan yüzünde bulunan insanin hissettigi yerçekimi ile seyahat ettigi yönün tersinde bulunan insanin hissettigi yerçekimi arasindaki fark. Var mi veya açiklamasi?..
Sinan Tabanli
Sinan Tabanli 17 gün önce
12:30 - Arkadaslar kapali kasa bir kamyonette ziplatsaniza adami niye açik kasa hayal edip ruzgara maruz kaliyorsunuz :)
Ahmet SARIKAYA
Ahmet SARIKAYA 18 gün önce
İnterstaller zırva ama
Davut Boztaş
Davut Boztaş 18 gün önce
Hocamızdan 10 saat fizik dinlesem bütün fizik sorularını çözebilirim, inanılmaz ufkum açıldı
Xenuvib
Xenuvib 18 gün önce
Lise fiziğine baksaydınız derslerde göz ucuyla sözelcisiniz tamamda
Barbaros Hayrettin Paşa
Barbaros Hayrettin Paşa 18 gün önce
Gevşeğe bak insanoğlu zavallı değildir mükemmel varlıklarız
jack sparrow
jack sparrow Gün önce
evren o kadar büyük ki şu an dünya tamamen yok olsa hiç bir şey farketmezdi.yani kibirli olmaya gerek yok zavallıyız.
yasin atcı
yasin atcı 20 gün önce
Aşşırı bilim içeriyor. Şöyle ki çok uç noktalar vardır insan hayatında, okuduğun dinlediğin şey seni güldürür veya üzer ama her durumda size bir duygu yükler. Eğer o duygu yoksa istemsizce gülersin. Tam oradayım şu an...
Bora Sarı
Bora Sarı 21 gün önce
Zaman kazanmak için mi konuşmadaki boşlukları kesip çıkardınız acaba? Korkunç olmuş, çünkü öncelikle gerçek değil ve benim için rahatsız edici ve dinleyemedim... Teşekkür ederiz...
craig lodge
craig lodge 21 gün önce
Adam yarı Elektrik Mühendisiymiş helal olsun.
yoköylebiri
yoköylebiri 21 gün önce
Erkan hocam bize eylemsizlik ve merkezcil kuvvet gibi konuları da anlatır mi
bekir SÖKMEN
bekir SÖKMEN 21 gün önce
Hızlı yaşayan erken ölür 😂
Volkan Akbıyık
Volkan Akbıyık 22 gün önce
Şu montaj olayı olmasa, sakin sakin konuşsan hocam, böyle tiktok videoları gibi nedir bu ya, bi cümlen bitmeden diğeri başlıyor, aynı cümlenin içinde üç farklı tonlama oluyor, inanın rahatsız edici
Antin Kuntin
Antin Kuntin 22 gün önce
Soru 1. Kütlesi olan her sey bükülüyor ise, isigin da kütlesi yok ise, isik neden bükülür? Soru 2: Kütlesi daha büyük olan günes (bowling topu), daha kücük kütleli dünyayi (pinpon topu) cekiyor. O halde dünya nasil oluyor da günese (masa örtüsündeki gibi) sürekli yaklasmiyor da hep ayni yörüngede kaliyor?
Tolga Taş
Tolga Taş 23 gün önce
Hızlı yaşa genç kal yeni slogan bu amk
Yutupdan Yorumlar
Yutupdan Yorumlar 23 gün önce
Burdan Fizikçime selamlar.......
3d voov
3d voov 25 gün önce
soru şu 900 km hız ile giden uçağın içinde en üst katından atladığımda uçak kaç katlı olursa aynı noktaya düşmem...hadi...cevap ver hadi:)))
Adem Nesedem
Adem Nesedem 25 gün önce
Zaman senin bir yerden bir yere gitmen degil evren le bir bütündür güneş siteminin ve dünyanın dünmesi akşamın olması yörün genin dünmesi ve bunun bütün yörüngenin ayni anda dünmesi zamanı oluşturuyor
alpersunay11
alpersunay11 26 gün önce
09:37 Soruya cevaben Newton'un 1. Hareket Yasasi bu durumu "tarif ediyor" demesini beklerdim. Salt mantiksal cikarimla degil gozlemlerin genellestirilmesi sonucunda goruyoruz ki hareketli veya duragan bir cisme kuvvet etkimedigi surece hizi degismiyor. Ruzgar ornegi bu aciklamayi takip etmeli. Sadece orneklerle veya analojilerle anlasilir kilinmiyor.
Kayıtsız Kalamam
Kayıtsız Kalamam 26 gün önce
aslında meseleyi şöyle çözebiliriz: Dünya 105 bin km hızla dönüyor. biz de bu dünyanın üzerindeyiz. dünyanın aslında bir araç olduğunu düşünebiliriz sonuçta o da bir hız ve hareket halinde. bu kadar büyük bir hıza rağmen biz olduğumuz yerden zıpladığımızda başka bir yere düşmüyoruz, yine olduğumuz noktaya düşüyoruz. diğer bir örnek. bizim zamanında kapalı kasa kamyonetimiz vardı. biz arkasında yani kasa yolculuk ederdik kimi zaman. bu tür zamanlarda da kamyonette havaya zıplardık aynı bu düşünce ile. yani acaba geriye mi düşeceğiz diye..oysaki hep aynı noktsya düşüyorduk.. burada aldatıcı olan acık kasa kamyoneti hayal etmek. oysaki kapalıyı hayal ederseniz aslında ivme kazanmayıo belli bir hızda giden bir cisimde zıplamanın hiçbir şey değiştirmediğini anlarsınız. açık kasada ise çevreyi de görüp hayal ettiğiniz için 'yer sabit araba hareketli,oyleyse arabada zıplayıp arabadan ayrıldığımda sabit olan yere düşmem gerekir diye düşünmemek lazım.. oysaki yer de sabit değil.. zira dünya da yüksek hızda ivmesiz olarak dönüyor...
Zeki Albayrak
Zeki Albayrak 27 gün önce
anladım. çok uzakta yaşayan bir uzaylı: dünyaya yarın UFO olarak giderim ya bugun yorgunum diyor iki ziyaret arası dünyada 2 bin yıl geçiyor :D
Zeki Albayrak
Zeki Albayrak 27 gün önce
dünya birden dursa herkes ölür mü acaba
Heçne Heçne
Heçne Heçne 27 gün önce
Salam Hocam menim zamanda yolculuga ait bir fikrim var eger ciddiye alirsaniz acikliya bilirem sizde bunun olurmu olmazmi cevabuni alirim
ayagor ayagor
ayagor ayagor 27 gün önce
siz zıpladığınız anda uçağı yavaşlatırsa ön tarafa çarparsızın hızlanırsada arka tarafa çarparsınız.
Ata yıldırım
Ata yıldırım 29 gün önce
kendi kendinize öğrenininz..hayatta teksiziniz...zaman düşünce hızı ve farklı uyarılara açık olup olmamanızla alakalı birşeydir...algısı çok iyi olan için hissedilen durum ilahidir..
emine gülce özel
emine gülce özel Aylar önce
Hayran kaldım🧿
AdilDüşünce MilliÇözüm
AdilDüşünce MilliÇözüm Aylar önce
👍👍👍👋👋
Hasan Hüseyin UYAR
Hasan Hüseyin UYAR Aylar önce
Arabada 150 km hızla gidiyoruz pencereden sinek içeriye girdi arabanın arkasına yapışır mı yapışmaz mı ?
Fizik İstanbul
Fizik İstanbul Aylar önce
Trende ziplayan adamin dediği doğru ama bi şartla. Eger altındaki tren degil de ışık olsaydi ve zıplasaydı kutlesi isik hizini geçemeyeceği icin arkaya duserdi.(anstayna göre, ) newtona göre ise geriye dusmezdi.
BASARCOS'DAN HS VİDEOSU BEKLEYEN ADAM
BASARCOS'DAN HS VİDEOSU BEKLEYEN ADAM Aylar önce
İnsanların eline geçen şeye bak, vizyona bak. Bu kafayla emekli olmak için yaşarsınız siz anca.
Ayşegül Arar
Ayşegül Arar Aylar önce
Süper
Chingiz Baimurzaev
Chingiz Baimurzaev Aylar önce
Videonun kesik kesik olması akışkanlığı ciddi anlamda bozuyor
Isa Akbulut
Isa Akbulut Aylar önce
Peki uçağın tavanını 100 metre düşünelim ve elimizde bir topu tavana doğru 99 metre yükseğe atalım ve tekrar elimize düşmesi yaklaşık 5 saniye sürdü. 5 saniye sonra bile yine elimize gelir mi?
Isa Akbulut
Isa Akbulut Aylar önce
@Flu TV Teşekkürler.
Flu TV
Flu TV Aylar önce
Evet
Doğuş Batuhan tufan
Doğuş Batuhan tufan Aylar önce
efsanesiniz
mehmet karanlık
mehmet karanlık Aylar önce
Sözelciler error.
Nida 1
Nida 1 Aylar önce
Hocam 10 saat konuşsanız sıkılmadan dinlerim sizi
sinan çetinkaya
sinan çetinkaya Aylar önce
Hocam boş zamanlarında seslendirme sanatı ile mi uğraşıyor? 😂😂 Ses çok tanıdık geliyor 😂😂😂
ben kendim
ben kendim Aylar önce
Hoca kolay anlaşılır anlatıyor bravo👍🏻
Fuat Yildiz
Fuat Yildiz Aylar önce
Cok guzel ve anlasilir anlatmissiniz teskkurederiz 🙂
bedir313 ahmet
bedir313 ahmet Aylar önce
Albert Einstein kafasızın biri tren teorisi ışık hızında giden tren zamanla aynı hızda ilerliyor diyor dolayısıyla zamanla tren aynı oluyor ...dolayısıyla zaman geçmez duruyor...ulan aptal tren ve ışık hızı sadece mesafe kat ediyor hem trenin hemde ışıkin üzerinden ZAMAN GECIYOR ..ZAMAN HER SEYİ KAPLAYAN MANADAN İBARETTİR... ZAMAN MADDENİN UZERINDEN GECEN SÜRECTIR..ZAMAN MADDE DEĞİLDİR MANADAN İBARETTİR.. NEYİ DURDURUYORSUN SEN
Hasan Yavuz
Hasan Yavuz Aylar önce
Mademki ışık hızına çıkmamız imkansız bu bilgiyi öğrenmek bize bi artı katmaz haliyle zamanda yolculukta imkansız ışık hızına diyelimki ulasabildik zaten aniden o hiza ciksak g kuvvetinden ölürüz yavas yavas hızlanmasını saglasak tam hiza ulasmamiz bile 100 yillar alacak yine ömrümüz yetmiyor Ölüyoruz yani yine gelince dünyaya bıraktığımız gibi kalmışmı diye bakamiyoruZ 😀
mert ışık
mert ışık Aylar önce
bağıl harket diye bi konu var
Serkan
Serkan Aylar önce
Canikligil uygulamalı newton fiziğini anlamazken, Nolan'ın Kuantum fiziği içerikli film çekmesi. Adaletsizsin dünya 😄😄😄😄
Serkan
Serkan Aylar önce
Yönetmenlere daha kapsamlı uygulamalı fizik eğitimi verilmesi gerekli
Unique TV
Unique TV Aylar önce
Kamyonda 150 km/h ile giderken rüzgar olmasa dahi yukarı atlayamayız. Çünkü yukarı atlamak için kamyonun gidiş hızına verdiğimiz karşı gücü, yani dengeleme kuvvetini kullandıkça, aslında kamyonun gittiği yöne atlıyor oluyoruz. O kuvveti vermezsek de kamyon hareket ettiği anda geriye savruluruz. Yani aslında yukarı atlarsak evet aşağı düşeriz ama biz yukarı değil, ileri atlıyoruz aslında. Ama diyelim ki elimizde bir bozuk para var, kamyon 150 km/h ille giderken o parayı yazı tura atar gibi havaya atarsak, para ileri değil de yukarı kuvvet uygulandığı için kamyonun gerisinde kalır. Bu benim bakış açım tabi ki.
Mustafa Sevindi
Mustafa Sevindi Aylar önce
gök itimi var hocam bir kere
Ali Kaya
Ali Kaya Aylar önce
Hocam selamlar, Güncel konulara bağlı olarak, söz gelimi 10 yıl sonra gittik ve Mars'a bir grup insan olarak yerlestirildik. Bir Mars yılı yaklaşık 1.9 dünya yılı, kabaca 2 diyelim. Siz gittiniz, kardesiniz Dünya'da kaldı. 10 dünya yılı sonra geri geldiğinizde siz 5 yıl yaslanmis olacaksınız, kardesiniz ise 10. Fizik olarak da fark eder mi sizce bu? Gerçekten çok merak ediyorum bunu. Teşekkürler.
jack sparrow
jack sparrow Gün önce
biyolojik olarak farketmez hocam.farketse bile gidiş gelişten dolayı milisaniye kadar falan farkeder. Senin bahsettiğin yaş sadece bulunduğun gezegenin güneş etrafındaki dönüşüdür. Yani yapay bir şey aslında. Ancak biyolojik saat farklı onda bir farklılık oluşması için hocanın bahsettiği gibi ışık hızına yakın hız vs. gibi olaylar olması lazım
Egemen Güney Koç
Egemen Güney Koç Aylar önce
Güneş etrafındaki yörüngesel hızımız yaklaşık 107,000 km/saattir. Aslında hiç hareket etmeden durduğumuzda bile evrendeki ivme hızımız 107,000 km/h, tuhaf değil mi?
Ze Ci
Ze Ci Aylar önce
hocam müthiş.
Neo-filozoflar okulu
Neo-filozoflar okulu Aylar önce
"Akıl olmazsa!Zaman olmaz!"Dr.Serdal UĞURLU
hilal nur arslan
hilal nur arslan Aylar önce
Merhaba uzay zaman fiziğin hangi alt dalına girer Einstein'in üzerinde çalıştığı konular izafiyet gibi
hakan A
hakan A Aylar önce
kütle çekim arttıkça zamanı yavaşlatıyorsa uzaya gidip gelen nasıl daha genç oluyor dünyada zaman daha yavaş hareket etmeliyken uzaya gidene göre daha çok yaşlanmış oluyor dediniz benim devreler yandı anlamadım
orhan Üstündağ
orhan Üstündağ Aylar önce
Ya cut edit ler fazla yoruyor sirf olsun diye yapilmis bi eylem gibi adam zaten hizli ve akici anlatiyor ne gerek var bu kadar kullanmaya cut cut cut what is that ????????? Cumleyi bölmeyin bari ya
Vesile Olurdiye
Vesile Olurdiye Aylar önce
Kağıdın sonuna gitmeye kalkan karıncaya 'yorma kendini biz seni oraya bir saniyeden çabuk götürelim! demişler. Kağıdı büküp bi delik açmışlar karıncanın altına. Karınca açılan delikten düşmüş, bir bakmış kağıdın tersinde! Sizin demiş bükeceğiniz kağıdın :))) Aldığınız yere bırakın beni! demiş. Hemen kağıdı bir kere daha bükmüşler, delmişler altını karıncanın, Karınca ikinci açılan delikten başladığı yere ineceğini sanarken ilk açılan delikten tekrar düşmesin mi :D Kağıdın sonuna giderken kendisini halının üzerinde buluvermiş karınca. Çoluk çocuğun oyuncağı olduk! demiş içinden.
Vesile Olurdiye
Vesile Olurdiye Aylar önce
'Kağıdı kıvırırsanız'a mı yazayım, Açılan deliğe mi. Delikten İnilen veya düşülen yerin karıncanın hedeflediği yer olacağına inanılmasına mı... Bir tarikat düşünün. İsmi Stanford olsun. 2 bin şeyhli, 15 Bin müritli.Şeyhler ne derse müritler ezberleyip ders geçiyor. İtiraz edecek olursan AL sana diploma. Şeyhin dediğinin üzerine katacak olursan, maaşı cebine, sarığı başına bağlayıp, salıyorlar halkın arasına. Mesela üç beş kere kıvırın kağıdı, on kere kıvırın, yok kağıdın tersine gelecekmiş, karınca yaşlanacakmış, zamanla kağıdın sonu aslında değişecekmiş ama o değişiklik olmadan kağıdın sonuna inilince aslında zamanla gidilecek yerle inilen yer aynı olamazmış, Yok ENERJİ yok yok... Kıvırın kıvırabildiğiniz kadar Okuduğunuz okulun başına geçirirler, POSTA oturursunuz ŞEYH ilan ederler sizi. Adam kağıdı kıvırıp karıncayı delikten gideceği yere düşürdü, bir tane bile ELEŞTİRİ yorumu yok. Aynı Cübbeli'nin yorum baloncukları gibi iyi mi :) İtiraz edeni de ya AFAROZ edin, yetmez se YAKIN.
jack sparrow
jack sparrow Gün önce
solucan deliği kesin var diye bir şey denmedi zaten bir teori. peki sen tv hakkında ne düşünüyorsun şöyle mi mesela: Bir icat varmış televizyon diye :) :) :).Adam ankaradan konuşuyormuş da istanbulda aynı anda evinden izliyormuşsun sesi de geliyomuş hemi de bababababa öyle şey mi olur yavvv tarikat bunu iddia edenler tarikattt...
Iremnur6721
Iremnur6721 Aylar önce
Peki serpil Dünya ya döndüğünde Dünyada gecen 15 yıl onun da hayatına işliyor mu yani biyolojik saatine kısaca uzaya çıkmadan önce 30 yaşındaydı uzaya çıktı onun için orda 3 yıl geçti ama Dünya da 15 yıl geçti döndüğü zaman 33 olarak dönmüş mü oluyor yoksa 45 mi ?
ErkcanOzcan
ErkcanOzcan 25 gün önce
Serpil için ne kadar zaman geçtiyse o kadar yaşlanıyor. Yani 33 yaşında olacak. Efektif olarak Dünya'nın geleceğine zamanda ileri yolculuk yapmış oluyor.
Gündoğan Kazancı
Gündoğan Kazancı Aylar önce
Burada anlatılan uzay ve ışık hızıyla yapildigi düşünülen yolculuk tamamen teoriktir, insanlı uzay araçlarının ulaştığı hız, şu an (M.S. 2021) için ışık hızının yanında komik değerlerde olduğundan hala Newton mekaniği geçerli, yani daha hiçbir insan evladı ne deneyebildi ne yaşayabildi öylesi hızda giden bir aracı, yani hepsi kuramsal. İnsan denen hayvan, gururlu karıncalardan başka bir şey değil, boyuna bakmadan ilahlaşmaya kalkıyor.
ali axundov
ali axundov Aylar önce
Selam benim bir sorum var ben bakude yasiyorum mesala evimin karsisindan yere bir quyu kazdim dūm-duz yer kuresi daire formasinda ben o zaman kazi b nerden nasil cikacam
enes cindoruk
enes cindoruk Aylar önce
Abi bu soyadı özcan olanlarda var bi olay Harikasınız gerçekten teşekkürler ✨
Kürşad Yaman
Kürşad Yaman Aylar önce
Cidden müthiş anlatım hocam. Bilgiyi aktarımınızın yanı sıra, nahif üslubunuz da hayranlık verici. Var olun! :)
Osman Girgin
Osman Girgin Aylar önce
peki arabistanin Amal uydusu mars a dun vardi denildi .tam 7 ay sonra gerceklesti. Uyduya gore bu varis 7 ay da oldu ise ortada olmasi gereken fark nedir?? merak icersindeyim.
Lokman Çiçek
Lokman Çiçek Aylar önce
Şaşılacak bisi yokki; araçlarda sinekler hic yere konmadan en az 5 dakika uçabiliyorlar. Araç 100 km hızla yada daha hızlı gitse bile hic birzaman sinek arka cama yapismiyor.
Yasin
Yasin Aylar önce
Programın kalitesi everest seviyesinde
muammer yavuz polat
muammer yavuz polat Aylar önce
Işık hızıyla 20 yıl uzaktaki bir gezegene astronot gönderdik diyelim. Git gel 40 yıl yapar dünyadakiler 40 yıl beklerken astronot 2 yılda mı dönüyor yoksa 40 yılda dönüyor ama 2 yıl mı yaşlanıyor.
deep blue
deep blue Aylar önce
like like like
Gündoğan Kazancı
Gündoğan Kazancı Aylar önce
Uzay-mekan ilişkisini küçük bir örnekle anlatayım. Boyutları anlatırken ne deriz? Tek boyutluya örnek olarak (sanal) bir noktayı ardından yanyana gelmiş bu noktalardan oluşmuş bir çizgiyi veririz ve deriz ki bu cizginin eni yok denecek kadar küçük, sadece boyu (tek boyutu) var. Sonra yine kağıt üstünde bir geometrik şekil çizeriz, örneğin bir dikdörtgen ve deriz ki bu şeklin eni (1. boyut) ve boyu (2. boyut) vardır. Derken kağıt yüzeyinde gosteremeyecegimiz, onun gösterebileceği boyutları aşan 3. bir boyuta (derinlik veya yükseklik) sahip olan örneğin bir kutu gösteririz. Dünya uzerindeki herhangi bir konumu tanmlarken de eni (kaçıncı enlem) ve boyu (kacinci paraleller arasında olduğu) verdikten sonra yeryuzunden (deniz seviyesi referans alınır) yüksekliği (rakım) verilir. Gelelim 4. boyuta... Diyelim siz biriyle bulusacaksiniz ve o size tam koordinatları (bu üç boyutu) tam olarak verdi ve siz elinizdeki hassas cihazlar, harita veya sorarak o noktayı buldunuz ve zaten tarif edilen yeri biliyorsanız orada oldunuz. Bir bakıyorsunuz ki buluşacağıniz kişi orada değil. Ona hemen bir şekilde ulaşıyorsunuz (örneğin cep telefonuyla arıyorsunuz) yerden çok emin olduğunuz halde buluşmaya neden gelmedigi konusunda ona sikayetleniyorsunuz. Onun şu cevabı ilginç değil mi? "Ee, arkadaşım ben DÜN oradaydım, yer doğru ama buluşma dün olacaktı, ben artık (şimdi) orada yokum" Yani 4. boyut, mekana eklenen zaman'dir. Gökbilimciler, gezegen ve yıldızların konumuna bakarak o anın takvim ve saatini size söyleyebilirler.
Levent
Levent Aylar önce
12:00 Kamyonette giden kişi evet hava sürtünmesi yoksa aynı yere düşer ancak kara araçları sadece hava sürtünmesine mi mukavemet gösteriyor. Aynı zamanda yer çekimine de karşı koymaya çalışıyor. Kamyonette zıplayan kişi de hava sürtünmesi yoksa yer çekimine karşı koyduğu için az da olsa geriye düşmesi gerekmez mi?
Sefa İnan
Sefa İnan 2 aylar önce
Enfes video teşekkürler.
KRİPTO PARACI 9 KOMİK TİP
4:19
Halil İbrahim Göker
görünümler 67 B
2TL Makarna vs. 2000TL Makarna! (#SonradanGörme)
16:44
Orkun Işıtmak
görünümler 2,2 Mn
Kardeşlerim 8. Bölüm
2:21:57
KARDEŞLERİM
görünümler 1,5 Mn
Zaman Kavramı ve Zaman Yolculuğu
46:16
Diamond Tema
görünümler 241 B
Teke Tek Özel - 15 Ekim 2017 (CERN'deki Araştırmalar)
2:32:57
KRİPTO PARACI 9 KOMİK TİP
4:19
Halil İbrahim Göker
görünümler 67 B
2TL Makarna vs. 2000TL Makarna! (#SonradanGörme)
16:44
Orkun Işıtmak
görünümler 2,2 Mn
Kardeşlerim 8. Bölüm
2:21:57
KARDEŞLERİM
görünümler 1,5 Mn
Melek Mosso - Gel Desem de Gelme Ft. Aras
4:20
melek mosso
görünümler 334 B
Masumlar Apartmanı 29. Bölüm Fragmanı
0:54
Masumlar Apartmanı
görünümler 2,4 Mn
Ebru Yaşar  - Gel de Sevme
3:14
Doğan Music Company
görünümler 89 B
Mustafa Ceceli - Ölümlüyüm
3:30
Mustafa Ceceli
görünümler 455 B